čtvrtek 24. ledna 2013

Háčkované návody

Návod na jarního ptáčka.
Háčkovala jsem z příze camilla háčkem č.3.
 Každou řadu začínáme 1řetízkovým okem,háčkujeme jen krátkými sloupky.


 Začneme na 10řo. 

  • 1/1 řo předchozí řady vynecháme a pokračujeme takto: - 1ks rozháčkovat na 2ks,7ks,1ks rozháčkovat na 2ks,otočit.
  •  2/ Řo,1ks rozháčkovat,9ks,1ks rozháčkovat,otočit.
  •  3/ Řo,1ks rozháčkovat,11ks,1ks rozháčkovat,otočit. 
  •  4/ Řo,1ks rozháčkovat,13ks,1ks rozháčkovat,otočit. 
  •  5/ Řo,1ks rozháčkovat,15ks,1ks rozháčkovat,otočit. 
  •  6/ Řo,1ks rozháčkovat,17ks,1ks rozháčkovat,otočit. 
  •  7/ Řo,21ks,otočit. 
  •  8/ Řo,1ks rozháčkovat,19ks,1ks rozháčkovat,otočit. 
  •  9/ Řo,23ks,otočit. 
  •  10/Jako řada 9,otočit. 
  •  11/Řo,22ks,1ks rozháčkovat,otočit. 
  •  12/Řo,24ks,otočit. 
  •  13/- 17/ Jako řada 12
  •  18/Řo,21ks,1ks rozháčkovat,2ks,otočit. 
  •  19/Pokračujeme ocáskem: -řo,5ks,po (pevné oko),otočit. 
  •  20/Pevné oko z předchozí řady vynechat a pokračujeme: -2po,3ks,otočit. 
  •  21/Řo,2ks,po,ustřihnout přízi,odpočítáme si 5ks z předchozí řady a pokračujeme: -po,13ks,otočit. 
  •  22/Řo,9ks,2ks sháčkovat,otočit. 
  •  23/Řo,8ks,2ks sháčkovat,otočit. 
  •  24/Řo,7ks,2ks sháčkovat,otočit. 
  •  25/Řo,6ks,2ks sháčkovat,otočit. 
  •  26/Řo,2ks sháčkovat,3ks,2ks sháčkovat,otočit. 
  •  27/Řo,2ks sháčkovat,1ks,2ks sháčkovat a ukončit.


Takto uháčkujeme i druhou stranu.


Díly si nazdobíme v původním nákresu byl trojlístek,tak postup na něj:
-Do stahovacího očka uháčkujeme 3řo,1ds,3řo,po a takto pokračujeme celkem 3krát na závěr řetízek z 5řo jako stonek.Trojlístek přišijeme.
Ale můžete uháčkovat kytičku,srdíčko,nebo přišít mašličku či knoflíky jak se komu líbí.



Teď si dílky sháčkujeme k sobě.Pěkně krátkými sloupky.Já jsem začala dole na vrcholku ocásku jsem uháčkovala 2ks do 1ks ať se hezky vytvaruje špička,potom zase jen 1ks a na hlavičce do těch 2 sháčkovaných 2ks,pak 1ks a pak opět 2ks tím se to hezky zaoblí.Nahoře jsem ještě uháčkovala šňůrku z řetízkových ok,ale klidně ji můžete doháčkovat až na konec a nebo nedělat vůbec.Ptáčka vycpeme (já plním pes kuličkami) a doháčkujeme do konce,začistíme a jdeme na zobáček.




Zobáček:
Přiháčkujeme zhruba ve 4 řadě od vrchu hlavičky asi (23řada v popisu) takto:
   1/ řo,4ks,otočit.
   2/ řo,2ks sháčkovat,2ks,otočit.
   3/ řo,2ks sháčkovat,1ks,ototčit.
   4/ řo,2ks sháčkovat a ukončit konce začistit.



Nakonec vyšijeme černou přízí očičko nebo můžete našít korále,flitřík já zrovna nic vhodného nenašla,tak jsem vyšila.



Přeji příjemné háčkovaní Denisa

3 komentáře: